Sunday, November 9, 2014

SAMBUTAN HOL MUHARAM 2014

Lama rasanya tak menulis dalam blog ini, bukan tak ada cerita yang nak ditulis cuma sesekali terasa bimbang takut ter'expose' rahsia keluarga. Hari ini saya tak nak bercerita tentang masa lalu. Hari ini saya bercerita tentang Sambutan Majlis Hol Muharam yang baru saja selesai sabtu lepas 8hb November 2014.

Kami sangat-sangat bersyukur dan amat berterima kasih dengan semua yang hadir. Bila kami lihat ramai anak-anak murid abah yang lama-lama turut sama datang memeriahkan majlis kami, kami rasa terharu dan bersyukur sangat-sangat kerana masih ada lagi ramai yang sudi bersama kami biarpun abah telah tiada. Setiap kali kami terpandang wajah-wajah yang terlalu biasa dalam hidup kami sewaktu arwah abah hidup, setiap kali itulah kami rasa bersyukur dan gembira.

Majlis kali ini meriah dan lebih meriah lagi kerana kami bawa bersama rakan-rakan kecil yang menceriakan Majlis kami dengan harapan mereka turut sama dapat bergembira. Tetamu yang tidak putus-putus datang sebenarnya mengejutkan kami.Apapun kami bersyukur sebab Allah masih mendengar kesedihan kami. Memang apa yang menjadi hak kami biarpun jadi rebutan tetap hak kami dan tak perlu kami rebutkan. Alhamdulillah.

Majlis Pencak Silat juga berjalan lancar. Bila melihat adik kami menyarung pakaian lengkap persis seperti seorang Pendekar teringat dengan arwah abah. "Abah..tengoklah anak abah meneruskan perjuangan abah...semoga dia tabah dan menjadi lebih baik. Dia berhadapan dengan apa yang pernah abah lalui sebelum ini, biarpun dia tak sehebat abah..kami masih berharap dia boleh menjadi seperti abah..Ins Sha Allah.







 


TETAMU ISTIMEWA KAMI

Kami doakan semoga Allah sentiasa melindungi dan merahmati kalian semua.






No comments:

Post a Comment